Úgy is lett, ahogy előző este megbeszéltük. Két autóval mentünk, Mária velünk jött, és útközben sok értékes információt kaptunk.
Havasrekettyéig volt aszfaltút. Onnan tovább a karszt-hegységben a vízesésig vagy 5 km-t elég rossz, köves úton kellett autózni, de persze a látvány megérte: 312-320.
Onnan aztán István irányításával még tovább autóztunk a patak folyása mentén felfelé a völgyben (322-324), és két érdekességet is láttunk útközben.
Korábban urániumot reméltek bányászni a völgyben, és alagutat ástak a hegybe (325-327), majd elkezdték a kitermelést, és a meddőt kiborították az alagút szája előtt a völgybe (328).
Kicsit feljebb a völgyben pedig a patak játszik bújócskát: egyszer csak eltűnik egy kis barlang szájában, majd sok száz méterrel lejjebb újra előjön. A 334-352 képek ízelítőt adnak erről a csodálatos tájról.
Mi ezután elbúcsúztunk, és lementünk a Bélesi tóhoz. Ez sajnos csalódás volt, mást vártunk. A tó, mint a vízi energia hasznosítására kialakított mesterséges tavak, 45 fokos, meredek parttal semmiféle turizmusnak nem adnak lehetőséget (354-358).
nem is maradtunk sokáig, elindultunk északnak Magyarvistára.
Kicsit az orrunk után mentünk, Roska, Magyargyerőmonostoron át, végül nagyon jól sült el a rövidebb út választása.
Magyargyerőmonostoron múltkor voltunk, így most csak átszaladtunk (amennyire a szénásszekértől lehetett, 360), üdvözöltük a szép templomot (362), és még egy-két érdekességet lefényképeztünk (364, 368).
|
312 |
|
|
314 |
|
|
316 |
|
|
318 |
|
|
320 |
|
|
324 |
|
|
325 |
|
|
326 |
|
|
327 |
|
|
328 |
|
|
330 |
|
|
333 |
|
|
334 |
|
|
335 |
|
|
338 |
|
|
340 |
|
|
342 |
|
|
344 |
|
|
346 |
|
|
348 |
|
|
350 |
|
|
352 |
|
|
354 |
|
|
356 |
|
|
358 |
|
|
360 |
|
|
362 |
|
|
364 |
|
|
368 |
|